Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου 2016

0 ΜΠΑΤΖΙΝΑ







 Η ΚYΡΙΑ ΜΠΑΤΖΙΝΑ


Από μικρή, παιδάκι σχεδόν με θυμάμαι να κρατάω στα χέρια μου αυτή την υπέροχη πίτα....
Και η μάνα μου γνήσια Θεσσαλιώτισα και αυτή μας την  έφτιανε πολύ συχνά....
Συνήθως τα βράδια, αν δεν είχε περισσέψει φαγητό από το μεσημέρι, ετοίμαζε την λεκάνη...
Ή, όταν ερχόταν κάποιος απρόσκλητος, έτρεχε μετά το γλυκό στην κουζίνα...
ΌΧΙ στο τηλέφωνο για ντελίβερι, γιατί δεν υπήρχε ούτε το ένα, ούτε το άλλο...
Και όταν την έψηνε, εγώ πηγαινοερχόμουν ανυπόμονη να δω μήπως ήταν έτοιμη να την βγάλουμε .....
Όμως, έτοιμη ήταν όταν η μάνα μου ετοίμαζε το ξινόγαλο.....
γιατί μπατζίνα χωρίς ξινόγαλο δε έμπαινε στο τραπέζι......
Χτύπαγε γιαούρτι στραγγιστό με κρύο νερό σε ένα βάζο με καπάκι και έτοιμο το ξινόγαλο....
Στο ποτήρι συνόδευε την μπατζίνα, μην τυχόν και αισθανόταν μόνη της και τρόμαζε.....
Και κάπως έτσι κύλησαν τα χρόνια της αθωότητας....
Εγώ μεγάλωσα, πέρασα από τους Beeatles, στον Micheal Jakcson, τον Claus Nomi και τους Scorpions....
H μπατζίνα εκεί, στεκόταν αγέρωχη....
Και όταν ήρθε η ώρα να την φτιάξω με τα χεράκια μου, είχε ακούσει όλα τα είδη της εγχώριας μουσικής....
Μόνο που τώρα,  κάτι της λείπει και όλο μουρμουράει...
- Ξινόγαλο δεν έχει μαντάμ;;;
- Το γιαουρτάκι δεν σας κάνει;;; απορώ....
-Αμέ....στο πιατάκι , γρήγορα....
 
Αν σας αρέσουν τα παραδοσιακά φτιάξτε την ....


Υλικά 


750γρ. αλεύρι κίτρινο σκληρό
500 γρ.τυρί φέτα
Νερό ζεστό τόσο που να γίνει ένας πηχτός χυλός
3 κουτ.της σούπας βούτυρο
1 φλιτζανάκι του καφέ λάδι
Αλάτι

 
Εκτέλεση


Σε μια λεκάνη βάζουμε το αλεύρι, κάνουμε μια γούβα και ρίχνουμε το νερό και το αλάτι.
Ανακατεύουμε καλά να γίνει ένας πηχτός χυλός.
Τρίβουμε με το χέρι μας πολύ καλά το τυρί και το βάζουμε στον χυλό.
Προσθέτουμε το μισό λάδι και ανακατεύουμε καλά.
Σε ένα ταψί, απλώνουμε το μισό βούτυρο σε όλη την επιφάνεια και ρίχνουμε τον χυλό.
Στρώνουμε καλά, ομοιόμορφα με το χέρι μας και βάζουμε από πάνω το υπόλοιπο λάδι και το βούτυρο.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο για 1 ώρα και 30λ. στους 190 β.
Τα πρώτα 45 λεπτά την έχετε στον πάτο της κουζίνας και μετά την μεταφέρετε στην μέση.
Μην την βάλετε σε ταψί ανοξείδωτο γιατί κολλάει.

 
Καλή επιτυχία

Katerina Malachia

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ειμαι μελος

Translate

 

Αλμυρά και Γλυκά Μυστικά Template by Ipietoon Cute Blog Design